בדיקות מעקב
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי כריתה חלקית לפני שנה עם טיפולים והקרנות. שאלתי היא מדוע המעקב הוא כירורג שד ואונקולוגית פעם בחצי שנה. מדוע לא ממליצים על מיפוי עצמות ושאר הבדיקות. לי יש הרגשה שהסיבה היחידה היא תקציבית. לי האונקולוגית אמרה שזה מיותר.אני לא ממש רגועה. תודה על תשובה
לאורית שלום, במחקרים שנערכו אצל חולות כמוך שאצל מחציתן עשו בדיקות סקר שגרתיות ואצל מחציתן בדיקות מכוונות כלומר רק אם היו תלונות או ממצאים בבדיקה גופנית, התברר כי מרבית הבעיות התגלו בעקבות תלונה או ממצא גופני. לא הודגם כי חולות להן עשו בדיקות שגרתיות חיו יותר זמן או החלימו באחוז גבוה יותר. הסיכוי למצוא גרורות באופן אקרעי ללא תלונות הוא קטן. ההמלצות המקובלות הן בדיקה גופנית פעם ב4-6 חודשים (בהמשך גם פעם בשנה) ממוגרפיה וגנקולוג פעם בשנה. יש המוסיפים גם בדיקות דם תקופתיות. בברכה ד"ר בן-ברןך