טיפול הורמונלי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 45 ,עברתי כריתת רחם ושחלות לפני 4 שנים,ללא ממצא פתולוגי. מאז מטופלת באסטרוגן בלבד.במשפחתי היסטוריה של סרטן המעי הגס,אין סרטן שד.רופאת הנשים המליצה להפסיק לחלוטין הטיפול ההורמונלי מחשש לעלייה בסיכון לסרטן שד. מה דעתכם?
לחיפאית. תודה עבור שאלתך. קודם כך חשוב לדעת מדוע עברת כריתת הרחם והשחלות. שנית, לפי המחקר הגדול והחשוב ביותר שפורסם עד כה בעיתונות הרפואית לאחרונה, מומלץ לא לתת הורמנים לבלות אלא לנשים הסובלות מתופעות של גיל המעבר, במינון נמוך ולתקופה הקצרה ביותר. הסיבה היא שהוכח שההורמונים מזיקים יותר מאשר מועילים, בעיקר בנוגע למחלות לב ולסרטן השד. לכן, באם את לא סובלת מתופעות של גיל המעבר, מומלץ לא להמשיך לקבל הורמונים לבלות. בברכה פרופסור אילן כהן