שאלה לרדיולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! בהמשך לשאלותי מתאריך 5/12/02 ,מבקשת התייחסותך : 1. כמה זמן צריך לחלוף מהטיפול הכימותרפי כדי שיהיה ניתן לבצע בדיקת MIR שדיים אמינה ומדוייקת? 2. מהם הסיכונים בבדיקה? 3. האם אין סיכון בריאותי בלבצע MIR ל2 השדיים ביום אחד? בתודה מראש, רות
רות שלום, 1. לא קיימת כל המלצה בספרות על פרק זמן בין גמר טיפול כמותרפי וביצוע MRI MRI אפשר לבצע תוך כדי טיפול כמותרפי או מיד לאחר הגמר שלו - אין לזה כל חשיבות את צריכה למסור פרטים יותר מדוייקים על מצבך כדי שאוכל להמליץ לך על ביצוע MRI ומתי. 2. אין כל סכנה בביצוע MRI לא לשד אחד ולא לשתי השתיים בו זמנית - אין כלל וכלל קרינה ולכן אין כל סכנה. הרבה בריאות ד"ר ויגלר.
ביום שישי נקבעה בדיקה לחמי בן 74 לסי טי עם חומר ניגודי ליום ראשון נקבעה בדיקה לאולטרסאונד עם ביופסיה. האם צריך להמתין מספר ימים בין שתי הבדיקות או שניתן לבצען ללא זמן המתנה? בתחילה נאמר לנו שיש להמתין כ 20 ימים בין בדיקה אחת לשנייה. תודה גלית