טיפולים כימותרפיים-השלכות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 48, עברתי לפני כחודשיים ניתוח למפקטומי בשני השדיים. הטיפולים כוללים :6 כימותרפיים -cmf- ,אח"כ הקרנות וטיפול הורמונלי.אני סיימתי את הטיפול הכימותרפי השני. שאלותי בהקשר זה הן: 1.ספירת הדם ביום הטיפול האחרון ירדה מתחת למינימום- 3.1 wbc . האם יש דרך להעלות את הרמה?אני מרגישה חולשה רבה. 2.האם אפשר לקבל טיפולים אלטרנטיביים בתקופה זו?אם כן -אילו?אם לא-מדוע? 3.האם אפשר לקחת תוספי מזון כדי להתחזק?אם כן -מה מומלץ? תודה מראש .
לאורנה שלום, באם ספירת הדם יורדת בצורה ניכרת (הרבה פחות מ3.1) ניתן להשתמש בזריקות נויפוגן, אך בדרך כלל זה כמעט לא קורה בטיפולי CMF. חולשה היא חלק מתןפעות הלואי של טיפול כימי, ובדרך כלל חולפת תוך 7-10 ימים מהטיפול. יש לודא שאינך אנמית ושתיפקוד בלוטת התריס תקין. לגבי טיפולים אלטרנטיביים ותוספי מזון עלייך להתיעץ עם הרופא המטפל בך. בברכה ד"ר בן-ברוך