צלקת בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לרופא שלום, שמעתי על משחה בשם cole cote להעלמת (טשטוש) צלקות. האם משחה זו בטוחה לשימוש גם לצלקת בשד (ולבית השחי) לאחר ניתוח למפקטומי? האם היא יעילה גם אם עברו כבר 8-9 חודשים מאז הניתוח?
ענבל שלום, שאלתך הופנתה אלי ע"י מרכזת הפורום. ברם, אין לי נסיון בשימוש במשחה זו. יתכן ולרופא פלסטיקאי יש מענה. בברכה,
לענבל שלום, טיפולים "נגד צלקות" בדרך כלל יעילים בשבועות הראשונים עד חודשים ראשונים לאחר הניתוח. המשחה המדוברת אמורה להיות יעילה כמו יריעות סיליקון מקומיות (שהן יעילות בחודשים הראשונים לאחר הניתוח), אך אין מחקרים שמוכיחים זאת עדיין. אין סכנות בשימוש במשחת או ביריעת סיליקון מלבד רגישות מקומית שהיא די נדירה בהצלחה ד"ר דין עד-אל