ca125דחוף- לד"ר גיפס / לרופאים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, 1. האם לסרטן שד גרורתי יכול להיות ביטוי גם במרקר CA125 (הבנתי שמרקר זה מתייחס לשחלות) - או שיש מקום לבדוק , בנוסף גם הימצאות גידול בשחלה ? 2. האם טיפול כימי באדריאמיצין יעיל גם לטיפול בסרטן שחלות ? אודה על תשובה בהקדם
שלום רב, CA125 הוא מרקר לא ספציפי, הוא יכול לעלות בנוכחות סרטן שחלה אך גם בנוכחות גידולים אחרים כומו סרטן שד, סרטן ריאה ועוד.. כמו כן לפעמים יש עליה של מרקר זה במצבים שפירים. לכן יש להתייחס לנסיבות הקליניות ולא להגיע למסקנות על סמך בדיקת המרקר בלבד. אדריאמיצין יעיל בסרטן שחלות אך באופן מוגבל. התרופה מקבוצה זו שנמצאה יעילה בסרטן שחלה ונמצאת בשימוש נרחב היא דוקסיל. בברכה
תודה רבה על התייחסותך. ברשותך - שאלה נוספת: בגלל מצבי אני מקבלת טיפול שבועי מופחת (13 מ"ג) באדריאמיצין. האם ניתן לקבל מינון מופחת גם בדוקסיל ? שוב - תודה לך