בדיקות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש אונקולוגים שנותנים לנשים הפנייה לבדיקות: CA125, CA 15-3,CA 19-9,CEA ויש כאלה שלא מוכנים. מדוע? מהן הבדיקות הללו?למי הן מתאימות? תודה.
את מתכוונת ל"מרקרים" המלמדים על רמת התפשטות המחלה בגוף. אלו בדיקות לא פשוטות מבחינת הפיענוח שלהן ומה שניתן ללמוד דרכן ולכן חלק מהאונקולוגים מעדיפים לא להסמך רק עליהם. אם תכנסי לחיפוש כאן באתר לפי המילה מרקרים תוכלי ללמוד על כך הרבה. ותמיד כדאי לשאול את האונקולוג/ית שלך מדוע לא עושים לך...כנראה שפשוט אין צורך
לבדיקות האלה יש חשיבות בגידולים אחרים כמו מ העכול ושחלות אבל במחלת שד הארגון הבינלאומי של אונקולוגים רק ממליץ ממוגרפיה פעם בשנה כי התוצאות של הסמנים לא מדויק ולפעמים יש עליה ללא ממצא בבדיקות עזר כולל PET_CT