לרופאים - בנושא רצפטורים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בת 70 . בדיקת fnb מהכבד הדגימה גרורות של סרטן שד. הסרטן הראשוני בשד שנכרת (לפני 10 שנים) היה רגיש לאסטרוגן ופרוגסטרון. בבדיקה הנוכחית - אסטרוגן חיובי חזק. פרוגסטרון שלילי כמעט בכל הדגימות. עדיין אין תשובה של הר2. שאלותי: 1. האם גרורות בהן - ER חיובי ו- PR מתאימות לטיפול הורמונלי ? (טיפול שניתן בארימידקס לפני הביופסיה - לא הועיל. האם ארומזין, למשל, יכולה להיות תרופה מתאימה ?) 2. אם יתברר שההר2 חיובי- מה התועלת של טיפול בהרצפטין בלבד ? אודה לתשובה מהירה
שלום, בהמשך להודעה המקורית - הבוקר הודיעו לי מהמעבדה שתשובת ההר2 : חיובי +2+1 מה המשמעות של התוצאות לגבי תועלת מהרצפטין? האם יש מקום לבדיקות נוספות? מה המשמעות לגבי טיפול בארומזין ? תודה רבה ויום טוב
כן יכול להיות רגיש לטיפול הורמונאלי עי ארומזין עדיש לשלב טיפול בהרצפטין עם טיפול כימי או הורמונאלי כי התגובות יותר טובות
תודה