בדיקות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 28 ומעוניינת לדעת האם גם בגילי צריך לעשות בדיקות? האם עליי לבדוק את עצמי בדרך כלשהי?
גלית היקרה שלום, באופן כללי, השילוב של שגרת הבדיקות מותאם לכל אישה בהתאם לגילה, סיכון משפחתי וכ"ו. ההמלצה לכל אישה מעל גיל עשרים לאמך לעצמה את השילוב הבדיקות המתאים. שגרה זו כוללת בדיקת שד עצמית- ביתית הנעשית מדי חודש בתאריך קבוע. זו הבדיקה אליה את מתכוונת. עמותת אחת מתשע מקיימת סדנאות ללימוד בדיקות שד עצמיות , אנו מזמינות אותך להתקשר לטלפון שמספר 03-6021717 . בנוסף לכך, ניתן לבקש הסבר והדגמה מכירורג שד. בנוסף לבדיקה ביתית יש צורך בדיקה קלינית ע"י רופא- רצוי כירורג מומחה לשד. ממוגרפיה אינה שיטת אבחון מומלצת לנשים צעירות בגלל הצפיפות הגבוהה של רקמת השד אצלן אשר אינה מאפשרת אבחנה. כך שהשימוש בממוגרפיה מתחת גיל 40 לצורך גילוי מוקדם אינו נפוץ ושמור אך ורק למקרים מיוחדים. השימוש באולטרהסאונד שד תופש מקום חשוב יותר ויותר בגילוי של סרטן שד בנשים צעירות. בברכה, אנה