תודה לאנה ,חלי ואירית,ושאלה נוספת
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר כשנה שנטלתי את הטמוקסי,הורה לי הרופא להפסיק את הכדור ולא לקחת תחליף לכדור.הכדור גרם לי להשמנה ולכבד שומני.יש לי תחושה שאני לא מוגנת.אובחנתי כ dcis.האם כדאי לי לחזור לכדור?הרופא שלי אמר "אם את רוצה לסבול ,קחי את הכדור",נכון לעכשיו שבועיים אני בלי הכדור.בשאלתי הקודמת ביקשתי לברר מה עם i3c,האם כדאי לקחת אותו במקום הטמוקסי. תודה ובריאות לכולן תהילה
שלום תהילה, הטיפול ההורמונלי ב-DCIS הוא בטמוקסיפן. אין תרופה אחרת אשר הוכח שיש לה אפקט דומה לטמוקסיפן במניעת חזרה של DCIS ושל גידולי שד אחרים אחרי DCIS. אני לא מכירה תרופה בשם I3C ואם מדובר בתרופה אלטרנטיבית - כאמור אין כל הוכחה לפעילות של אף תרופה לאחר DCIS. טמוקסיפן כמו כל תרופה יכולה לגרום לתופעות לוואי שונות . הרופא המטפל צריך לעשות הערכה האם הנזק הנגרם מהתרופה יותר גדול מהתועלת. כמובן שניתן לשוחח איתו שוב על הנושא אך אם הוא השתכנע שזה המצב - אני מניחה שיש לו סיבות טובות. כידוע הטמוקסיפן מקטין בכ-50% את הסיכון לחזרה של גידולי שד - זו איננה מניעה מוחלטת - וגם את זה יש לקחת בחשבון. בברכה
לתהילה שלום, במקרה של תופעות לואי לטמוקסיפן ניתן לעבור למעקבי ארומטז כמו anastrozole, letrozole, AND exemestane.