לד'ר דוד גפן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
תודה לך על תשובתך מיום ה-23/2 היום עברתי ביופסיה סטראוטקטית - בזמן הבדיקה הרופא ציין בפני שהוא הוציא את הנקודות הקטנות של ההסתיידויות אשר היו בשד והוא שולח את זה לבדיקה (צריך לחכות שבוע לתוצאות...). שאלותי: א. מה זה אומר שהוא הוציא את הנקודות האלה? שאם היה משהו זה הטיפול? ב. האם הסתיידויות כאלה עלולות לחזור? בתודה על תשובתך ניצן
לניצן שלום- הנקודות- הסתיידויות לפעמים הם סימנים של "טרום סרטן" -( DCIS ). אם אכן יש או סרטן או DCIS, אז יש צורך לניתוח- בדרך כלל כריתה של אזור חשוד של השד. (ביופסיות בעצמם לא מספיק לטיפול). אם אכן אין DCIS או סרטן אז עובדה שביופסיות הורידו את כל ההסתיידויות נותן ביטחון שלא היה פספוס של גידול או DCIS ןאז אין צורך לניתוח. אם ההסתיידויות אכן DCIS או סרטן- עושים ניתוח וקרינה כדי שהם לא יחזרו. ערב טוב