MRI
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אחותי חולת סרטן ריאות עם גרורות בראש, לאחרונה קבלה 10 פעמים הקרנה בראש והרופא המליץ לבצע MRI בעוד שלושה שבועות, השאלה שלי, האם בביצוע הבדיקה הנ"ל יש קרינה ואם היא עשויה לגרום לנזק נוסף? תודה
אבנר שלום, המכשיר מבוסס על מגנט רב עוצמה וגלי רדיו. במהלך הבדיקה משדרים את גלי הרדיו וקולטים אותם. לכל רקמה יש צורה שונה של החזרת גלי הרדיו, ועל סמך זה ניתן להבדיל בין הרקמות השונות. הבדיקה מוצגת כפרוסות פרוסות בצורה דומה ל-CT אך הן יכולות להיות במנחים שונים: לאורך ולרוחב הגוף. היתרון הגדול ב-MRI הוא שהבדיקה אינה כוללת קרינה. לרוב אין צורך להשתמש בחומר ניגוד. וה-MRI מצליח להבדיל באיכות טובה יותר בין הרקמות השונות. בברכה, אנה