ממגורפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מה משמעות המימצא להסתידויות בשד ?
לילית היקרה שלום, הסתיידויות נראות כמו נקודות קטנות בממוגרפיה, לפעמים הן שפירות ולפעמים הן סימן מחשיד לגידול. הסתיידויות הם נקודות של סידן ברקמת השד- בעצם כמעט מיקרוסקופית שנמצא ברקמה שפירה וגם ברקמה שעוברת את השלבים הראשונים של מעבר לממאירות. לא ברור מה המנגנון להיווצרות הסתיידויות, אך חלקן, ובעיקר העדינות שבהן יכולות לייצג תהליך שאתי. הופעה חדשה של הסתיידויות מצדיקה בירור. עדיף להתחיל בביופסיה סטיריאוטקטית. הכוונה לביופסיית מחט, באלחוש מקומי, ללא חתך, ובהכוונת ממגורף מיוחד או אולטראסאונד. להלן קישורים לתשובות הרופאים בפורום זה: http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/146/xPG/269/xFT/129920/xFP/129955 http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/146/xPG/267/xFT/195034/xFP/195388 בברכה, אנה