שאלה לפרופ מרימסקי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ מרימסקי שלום. לפני כיומיים ענית לי על שאלתי לגבי סטטיסיקה של חזרה וסיכויי השרדות בשאלה לגבי הפרטים שלי . אז קודם כל תודה על המענה ולהלן הפרטים : אני בת 29 לפני כחצי שנה אובחנו אצלי שני גושים ממאירים בשני השדיים. האבחנה היא שלב 3B. טופלתי בכימו 4AC + 12 טקסוטר ולאחר מכן עברתי כריתה דו צדדית עם הוצאת בלוטות מלאה בצד אחד וחלקית בצד שני . על פי הפתולוגיה של הניתוח, למרות שהגושים בשד כמעט נעלמו ( מגודל של כמעט 6 סמ בשד אחד וכ2.5 בשני ) נמצאו בלוטות רבות נגועות ( 9 בצד אחד ו5 מ-5 שהוצאו בצד השני . ) אני יודעת שהסטטיסטיקה אינה טובה ... אבל אני מאוד מעוניינת להבין במה מדובר מספרית ... מצפה לתשובתך , בתודה מראש דותי.
גידול 6 סמ + 9 בלוטות חיוביות + דרגת ממאירות 3 + גיל 29 = סכוי של 80% להישנות תוך 10 שנים אבל זו סטטיסטיקה, ויכולים להיות אי דיוקים.