סמני סרטן שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלוןם, יכול להיות סרטן שד ובדיקת סמני סרטן השד תקינים? ואם התשובה היא כן, מה המשמעות של זה לגבי הפרוגנוזה של המחלה? מהם הסמנים הספציפיים? תודה ושבת שלום, שרון.
לשרון שלום רב, 1. כן זה נכון ישנו מצב שיש סרטן שד או מקומי או מפושט ללא עליה בסמנים. לא כל גידול מפריש סמנים , בדרך כלל מדובר בגידולים יותר אגרסיביים אך לא בהכרח, בנוסך ישנו מצב שהמסה הגידולית מאד קטנה ולא מפרישה סמנים, אי עליה של סמנים אין לזה ערך פרוגנוסטי כלשהו יש דברים רבים אחרים שקובעים את הפרוגנוזה (מס' בלוטות הלימפה, גודל הגידול, גיל) 2. השאלה שלך אינה ברורה לי אנא פרטי למה את מתכוונת "סמנים ספציפיים " גידול בשד ? גרורות ?
דר' ויגלר שלום, תודה על התשובה. שאלתי היא "מה שמם" של הסמנים של סרטן שד? C 15_3 CEA? יש עוד? תודה, שרון.