סרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם במחלה פאג"ט של הפיטמה שפגע בצינורות החלב יש צורך לכרות את כל השד ואת בלוטות הלימפה?
רותי שלום הנושא של מחלת פג'ט הוא סבוך. עד לאחרונה היה קל: כריתת שד בכל מקרה. כיום ההתיחסות מעט שונה. הגורם הקובע הוא נוכחות של גידול נוסף בשד, במישוש או ממוגרפיה, שזה קורה אצל כ 50 % ממקרי פג'ט. אם יש גידול נוסף הרי הוא יקבע את הפרוגנוזה (התוצאה הסופית) ובדרך כלל יש צורך בכריתת שד עם בלוטות. אם אין גידול אז הפרוגנוזה טובה מאוד. ניתן אז לשקול שימור של השד במידה ונרחבות המחלה ומבנה השד מתאימים לכך. אם לא, מבצעים כריתה של השד בלבד ואין צורך לכרות בלוטות. בברכה פרופ' מ' גוטמן