מחזור
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, רציתי לשאול לגבי מחזור חודשי. אני אחרי טיפול כימי בת 36 ואחרי זריקות זלודק. קיבלתי את המחזור לפני חודשיים, וכעת איחור רציני. אני מעוניינת לשמוע איך אצלכם.
יתכן שהשחלות שלך חזרו לתפקד. צריך לברר עד כמה הן חזרו לתפקד. יתכן שבאופן חלקי בלבד ולכן המחזורים לא סדירים. יתכן והמצב ישתפר עם הזמן ולכן יש לברר את הפרופיל ההורמונלי כל מספר חודשם ולעקוב אחר המחזורים. במו כן יש לדאוג לאמצעי מניעה. במקביל, יתכן שהדמום לא היה מחזור בכלל והשחלות עדיין (או בכלל) לא מתפקדות. לכן, יש צורך בבדיקה גניקולוגית בדיקת אולטרהסאונד של הרחם והשחלות. באם רירית הרחם בעובי של מעל 5 ממ ואין כל עדות לפעילות שחלתית יש צורך לבצע דגימת רירית הרחם. באם יש פעילות שחלתית והמחזורים מאחרים יש צורך לתת פרוגסטרון בכדי לגרום לווסת מלאכותית.