מתי צריך להיבדק.
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רציתי לדעת, פעם אחת ולתמיד, כי אני לא מצליחה להבין מאף מקום, מתי יש לעשות בפעם הראשונה בדיקת שד ידנית אצל רופא, ולאיזה סוג רופא צריך ללכת. אני בת 31. עדיין לא פעילה מינית (אם יש לכך קשר) ללא הסטוריה משפחתית. אנא תשובתכם. תודה רבה, שמרית.
שמרית היקרה שלום, השילוב של שגרת הבדיקות מותאם לכל אישה בהתאם לגילה, סיכון משפחתי וכ"ו. שגרה זו כוללת בדיקת שד עצמית- ביתית הנעשית מדי חודש בתאריך קבוע. בדיקה קלינית ע"י רופא- רצוי כירורג מומחה לשד. אני ממליצה לך לגשת לכירורג שד ולהחליט עימו על שגרה של בדיקות מתאימה. ממוגרפיה אינה שיטת אבחון מומלצת לנשים צעירות בגלל הצפיפות הגבוהה של רקמת השד אצלן אשר אינה מאפשרת אבחנה. כך שהשימוש בממוגרפיה מתחת גיל 40 לצורך גילוי מוקדם אינו נפוץ ושמור אך ורק למקרים מיוחדים. השימוש באולטרהסאונד שד תופש מקום חשוב יותר ויותר בגילוי של סרטן שד בנשים צעירות. אני מצרפת לך קישור לפרק בו תוכלי למצוא רשימה של מרפאות שד המסודרות לפי אזורי הארץ. להלן הקישור: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=women_health.doc מידע זה נאסף מאתר של עמותת "אחת מתשע", תשובות של רופאים בפורום זה ואתרים מוכרים נוספים. בברכה, אנה