טיפול בטקסול
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
סיימתי סדרת 12 טיפולים כימותרפיים בטקסול. קצות האצבעות והציפורניים בידיים נפגעו.הן רגישות, עם תחושת נימול. הציפורניים קיבלו גוון לבן, צהוב, עכור. נראה שהתלבשה עליהן פטריה. האם למישהי יש נסיון ם בעיה כזו? האם נצבר ידע איך לטפל בבעיה? תודה אורנה
אורנה היקרה שלום, במקרים אחדים מעידים חולים המטופלים בטקסול על תחושות עקצוץ ונימול בגפיים. תחושות אלו נובעות מהשפעת הטקסול על העצבים והתופעה מוכרת בשם נוירופטיה פריפרלית (peripheral neuropathy ) . במקרים של תחושות חזקות יתכן ויהיה צורך להפחית את מינון התרופה או להפסיקה לחלוטין. תופעת הלוואי הזו נעלמת לאחר מספר חודשים. מידע זה נלקח מפרק המוקדש לטקסול הנמצא באתר של עמותת "אחת מתשע". אני מצרפת לך קישור לפרק זה http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=taxol.doc בפרק זה תוכלי למצוא גם קישור לפרק נוסף המוקדש להתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפולים. אני מקווה שמידע ה יעזור לך, בברכה וחג שמח. אנה