סרטן השד תורשתי?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אם נודע עכשיו כי לאימי בת ה-64 יש גוש סרטני שצריךלהוציא האם גם עלי להיבדק? אני בת 32 וכרגע בהריון בחודש שביעי אז האם צריך לחכות עד אחרי הלידה ואיזו בדיקה בדיוק צריך לבצע? חשבתי שזה מגיל 35 האם סרטן השד תורשתי? תודה רבה
אני היקרה שלום, השילוב של שגרת הבדיקות מותאם לכל אישה בהתאם לגילה, סיכון משפחתי וכ"ו. שגרה זו כוללת בדיקת שד עצמית- ביתית הנעשית מדי חודש בתאריך קבוע. בדיקה קלינית ע"י רופא- רצוי כירורג מומחה לשד. אני ממליצה לך לגשת לכירורג שד ולהחליט עימו על שגרה של בדיקות מתאימה. ממוגרפיה אינה שיטת אבחון מומלצת לנשים צעירות בגלל הצפיפות הגבוהה של רקמת השד אצלן אשר אינה מאפשרת אבחנה. כך שהשימוש בממוגרפיה מתחת גיל 40 לצורך גילוי מוקדם אינו נפוץ ושמור אך ורק למקרים מיוחדים. השימוש באולטרהסאונד שד תופש מקום חשוב יותר ויותר בגילוי של סרטן שד בנשים צעירות. בנוסף לכך, אני מצרפת לך שני קישורים. אחד מהם הוא לפרק המוקדש לסרטן שד גנטי בו מידע על הסיכון התורשתי והבדיקות הגנטיות. הקישור השני הוא של מרפאות שד המסודרות לפי אזורי הארץ. להלן הקישור: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=hereditary.doc http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=women_health.doc מידע זה נאסף מאתר של עמותת "אחת מתשע", תשובות של רופאים בפורום זה ואתרים מוכרים נוספים. בברכה, ראי גם את תשובתו של ד"ר כרמון לשאלתך לגבי אימך. שתהיה לך לידה קלה ומקווה שהניתוח של אמך יעבור בקלות, אנה