סרטן השד - שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אמי חולה בסרטן השד, איזה בדיקות רפואיות עלי לבצע (אני בת 27). תודה...
ליאת היקרה שלום, השילוב של שגרת הבדיקות מותאם לכל אישה בהתאם לגילה, סיכון משפחתי וכ"ו. שגרה זו כוללת בדיקת שד עצמית- ביתית הנעשית מדי חודש בתאריך קבוע. בדיקה קלינית ע"י רופא- רצוי כירורג מומחה לשד. ממוגרפיה אינה שיטת אבחון מומלצת לנשים צעירות בגלל הצפיפות הגבוהה של רקמת השד אצלן אשר אינה מאפשרת אבחנה. כך שהשימוש בממוגרפיה מתחת גיל 40 לצורך גילוי מוקדם אינו נפוץ ושמור אך ורק למקרים מיוחדים. השימוש באולטרהסאונד שד תופש מקום חשוב יותר ויותר בגילוי של סרטן שד בנשים צעירות אני ממליצה לך לגשת לכירורג שד ולהתאים שגרה של בדיקות. בנוסף לכך, אני מצרפת לך פרק המוקדש לסרטן שד תורשתי הנמצא באתר של עמותת "אחת מתשע" בפרק זה תוכלי למצוא מידע לגבי הבדיקה הגנטית. http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=hereditary.doc בתקווה שמידע זה יעזור לך, בברכה, אנה