בדיקות תקופתיות - לאחר סרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מהן הבדיקות השיגרתיות שיש לעבור לאחר החלמה מסרטן השד? (כולל סוגי בדיקות דם)? תודה
רינה היקרה שלום, שאלה זו נשאלה מספר פעמים בפורום ולהלן תשובה של יועצי הפורום: נכון להיום בארץ אנחנו עושים מעקב על חולות סרטן שד לפי המלצות ASCO (American society of clinical oncology) לפי המלצות אלה אין לבצע מיפוי עצמות C.T. של אזור כלשהו ובטח לא "פט". כמו כן אין לבצע בדיקות מעבדה, בדיקות אלא מבוצעות רק שיש תלונות מצד החולה ( כאבים בעצמות כאבי בטן וכו') המעקב המומלץ בדיקת רופא מומחה תקופתית, ובדיקה ממוגרפיה שנתית. מעבר לכך, הכל נתון לשיקול דעתו של הרופא ושום דבר איננו "אוטומטי". בברכה, אנה גולדברט