בדיקה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לכולן, רציתי להתייעץ איתכם לגבי החלטה קשה שעליי לקבל. אחותי התאומה חלתה בסרטן לפני כשנה, המצב שלה לא מעודד כלל. רציתי לשאול האם אתן חושבות שכדאי לי לעשות בדיקה גנטית? תודה, גליה
שלום לך בנות כמה אתן? האם יש עוד נשים בקירבת דם שחלו בסרטן השד? 90 אחוז ממקרי סרטן השד הם רנדומלים ולא קשורים לגן המחולל סרטן BRCA/1-2 רק 10 אחוז ממקרי סרטן השד קשורים לגן הזה אם לעשות בדיקה גנטית - (בדיקת דם פשוטה אגב) אם אין נשים מקירבת דם שחלו בסרטן השד רוב הסיכויים שזה מקרי ושאינך נושאת את הגן הזה אבל את יכולה לעשות זאת במידה ואת רוצה לתכנן את העתיד ההמלצות לנושאות הגן לא קלות בכל מיקרה - כי במידה ואישה נושאת את הגן הזה הרי יש לה סיכוי של כ-80 אחוז לחלות במחלה היכנסי למידע הרפואי בפורום הזה - יעזור לך להבין. בברכה, ריקי