נכות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני 10 שנים עברתי כריתה. זה העניק לי 50% נכות ונאמר לי שאין זה נותן כלום. האם זה נכון?
ורדה היקרה שלום, להלן תשובתה של עו"ד רפקת אנוך: אלה הם תנאי הזכאות לקצבת נכות: "(1) נכות רפואית - רופא מוסמך מטעם הביטוח לאומי קבע למבוטח נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות במקרים שלמבוטח כמה ליקויים, ועל ליקוי אחד נקבע לו נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות. (2) נכות תפקודית - פקיד התביעות של הביטוח הלאומי קבע למבוטח בדרגת אי-כושר להשתכר או לתפקד במשק בית בשיעור של 50%" אם נקבעו לך 50% נכות רק בגין הכריתה, אזי מדובר בנכות רפואית של 50% והיא אמנם אינה מזכה בקצבת נכות. אם הדברים אינם ברורים לך או יש לך שאלות נוספות את מוזמנת לפנות לעו"ד אנוך לטלפון: 6021717-03 שלוחה 201 בברכה, צוות אחת מתשע