חלב סויה וסרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אחרי סרטן השד מותר לשתות חלב סויה? מרוב מידה סותר אני מרגיש מבולבלת
דניאל שלום, אכן כפי שציינת נושא השפעות צריכת סויה עורר חילוקי דעות רציניים בקרב מדענים ברחבי העולם. מחד גיסא יש הטוענים כי לשימוש בסוייה יש השפעות מניעתיות ובעוד אחרים טוענים כי צריכת סוייה יכולה להזיק. הועדה שמונתה עלידי משרד הבריאות לפני כשנה לבדוק את נושא צריכת הסויה ומוצריה, פרסמה את מסקנותיה. בשל דיווחים סותרים על ההשפעות השונות של סויה ומוצריה על גידולים סרטניים התקשתה הועדה להגיע להמלצות מעשיות לחולות סרטן שד או לנשים הנמצאות בסיכון לחלות בה. אי לכך ממליצה הועדה לנשים אלו להיוועץ ברופא המטפל בהן לפני שהן שוקלות להתחיל לצרוך מוצרים מבוססי סויה. בברכה, אנה גולדברט