בונפוס למניעה-שאלה לרופאים?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רצב כתובת ובה מאמר על מחקר לתרופה זו על פיו הוכחה הצלחה במניעת הופעת גרורות לעצמות בשימוש בבונפוס גם בסרטן ראשוני ללא גרורות בעת הגילוי. בעיתון:Journal of journal of clinical oncology הכתובת http://nfc.msn.co.il/archive/001-D-39385-00.html?tag=15-12-20 אודה לתגובת רואי הפורום לדעתם בנושא.
ישנן עבודות אחדות התומכות במתן בונפוס כטיפול מונע בסרטן שד להקטנת הפיזור. הגישה טרם הפכה ל- טיפול סטנדרטי.
למן שלום- טיפול ע"י קבוצת תרופות בספוספונט כטיפול מונע בנשים ללא גרורות עדין טיפול נסיוני ונבדק במחקרים. היתה עבודה קודמת שהראתה יותר גרורות לגוף במקומות חוץ מהעצמות- בשימוש בבונפוס. לכן על סמך עבודה אחת לא משנים את הגישה הסטנדרטית. יש תופעות לוואי לשימוש ממושך בבספוספונטים לכן עדין לא מובן מעליו שזה טוב לכל אישה חולה סרטן שד שאין לה גרורות. שבת שלום
הנושא שנוי במחלוקת.לפני מס שנים אותו סוג עבודה מפינלנד הראה את ההיפך ואף פורסם בניואנגלנד. יש היגיון בכך לתת ביפוספונטים. אבל עדיין לא הוכח מעל כל ספק שזה יתרום משהוא