מעקב לאחר הקרנות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת מה תהליך המעקב לאחר סיום הקרנות האם נכון שלא עושים כלום ורק לאחר שנה מבצעים ממוגרפיה
אנה שלום, להלן התשובה שניתנה על ידי ד"ר בן ברוך לשאלה דומה. לגבי השד בשד הבריא ממוגרפיה פעם בשנה, בשד המנותח אני ממליצה על ממוגרפיה פעם ב-6 חודשים למשך כ 3 שנים לאחר האבחנה ואחר כך פעם בשנה, אך יש רופאים רבים שימליצו גם על פעם בשנה כבר מיד. ממוגרפיה ראשונה לשד מוקרן לא לפני 6 חודשים מסיום הקרינה. כל זה כמובן בהנחה שאלו בדיקות שגרה ללא כל ממצאים או תלונות. US לשד המנותח יחד עם כל ממוגרפיה, US לשד השני שוב דעות חלוקות. זאת בהנחה שאינך נשאית של מוטציות ידועות ב BRCA1/2, כי אז ההמלצות הן שונות". בברכה, אנה גולדברט