מסאג' וסאונה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני כשנתיים לאחר סום הטיפולים וקבעתי היום לי ולבעלי (ליום הולדת שלו) מסאג' וסאונה - השאלה אם מותר לי לעשום גם. איזו בעיה יכולה להיות? נא תשובתכם. תודה רבה
שלום רינה, התייעצי עם הרופא האונקולוג המטפל שלך. בברכה, צוות אחת מתשע
במידה והניתוח כלל הסרה של בלוטות לימפה מבית השחי, סאונה ומסאג' הם גורם מעודד להופעת לימפדמה. לא הכרחי, אבל מעלה את הסיכון. האונקולוגים לא ממש מתעניינים בלימפדמה, מאחר שלא מדובר בבעיה בריאותית מסכנת חיים, ומאחר שאינה קשורה לחלוטין לענין הסרטן, ולכן סביר שאם תשאלי את האונקולוג, הוא יגיד שאין בעיה. לעומת זאת, אם תשאלי פיזיותרפיסטים שמטפלים בלימפדמה (מסאג'\ניקוז לימפטי), אין לי ספק שרובם לא ימליצו. או ימליצו שלא. אבל אני משערת שתשובתי הגיעה מאוחר מדי... מקווה שנהנתם ביום הפינוק ושהכל בסדר :-)