בדיקות מעקב
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני כשנה לאחר הניתוח, ולאחר סיום כימותרפיה והקרנות. נאמר לי ע"י הרופא שיש צורך רק בבדיקת ממוגרפיה פעם בשנה. שאלתי לגבי בדיקות דם ובדיקות נוספות, אך נאמר לי שאין בהן צורך. ברצוני לברר האם לא נהוג לבצע בדיקות נוספות בנוסף לממוגרפיה פעם בשנה, לצורך מעקב? בברכה מ
שלום רב, שאלה זו נשאלה מספר פעמים בפורום ולהלן תשובה של יועצת הפורום : נכון להיום בארץ אנחנו עושים מעקב על חולות סרטן שד לפי המלצות ASCO (American society of clinical oncology) לפי המלצות אלה אין לבצע מיפוי עצמות C.T. של אזור כלשהו ובטח לא "פט". כמו כן אין לבצע בדיקות מעבדה, בדיקות אלא מבוצעות רק שיש תלונות מצד החולה ( כאבים בעצמות כאבי בטן וכו') המעקב המומלץ בדיקת רופא מומחה תקופתית, ובדיקה ממוגרפיה שנתית. בברכה, צוות אחת מתשע