עצמות - שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני שנה לאחר סיום הטיפולים . נוטלת טמוקסיפן כבר שנה . לצערי הרב, אתמול , בנפילה ממש טפשית , שברתי את הרגל ואני מגובסת . ברור שהמצב גורם לי אי נוחות וכאבים . -האם יש מקום לבדיקה של צפיפות העצם ?? -האם הבנות שנוטלות טמוקסיפן לוקחות גם סידן ?? אשמח לשמוע דעת רופא וכן מנסיון של מטופלות..
ראשית, חשוב לדעת בת כמה את, באם את בגיל המעבר או לא. ואם כן כמה זמן את בגיל המעבר. שנית, שבר (אפילו שבר טראומטי) מעל גיל 40 נחשב כגורם סיכון לבריחת סידן. שלישית, לקיחת טמוכסיפן לאחר גיל המעבר מקטינה הסיכון לבריחת סידן מהעצמות. באם את בגיל המעבר ובעיקר באם את מעל גיל 40 רצוי לבצע בדיקת צפיפות עצם ולטפל בהתאם לתוצאות. בכל מקרה. רצוי לקחת תכשירי סידן וויטמין D פעמיים ביום.
תודה על התשובה. אני בת 34 ונוטלת הטמוקסיפן כשנה.