גוש בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאמי התגלה גוש בחזה בגודל של כ-3 ס"מ. לפני כחודשיים עברה ניתוח כריתת רחם בשל דימומים רבים. בימים אלו היא עברה ביופסיה ועדיין אין תשובה. השאלה היא האם יכול להיות שהגוש הוא תוצאה של שינויים הורמונלים עקב הניתוח? הרי ידוע שאסטרוגן יכול לעכב גידולים... מה האופציות שניצבות בפניה? הבנתי שגוש בגודל כזה נחשב גדול, האם יכול להיות שהוא שפיר ואין גרורות? אני יודעת שצריך לחכות לביופסיה אבל בכל זאת האם ישנה אפשרות שגידול כזה אינו ממאיר? ועוד משהו- קראתי שבעצם ביופסיה יכולה לגרום להתפשטות הסרטן אל בלוטות הלימפה, האם זה נכון?
אפרת שלום, לגבי שאלתך מהו הגוש? כל האפשרויות קיימות וצריך לחכות לתשובת הביופסיה. לגבי שאלתך השניה, ביופסיות מחט אינן גורמות לפיזור של גידולים-לא בשד עצמו ולא בבלוטות לימפה. בברכה, ד"ר אבי ניסן