ציסטות וטיפולי פוריות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני מתכננת הפריה חוץ-גופית. יש לי המון ציסטות קטנות בשני השדיים. האם טיפול הורמונלי של סטימולציית השחלות יכול לגרום להפיכת ציסטות לגידולים סרטניים? תודה
רמות גבוהות של הורמונים שמופיעים בזמן טיפולי הפריית מבחנה עלולים לגרום להגדלת הציסטות בשדיים. אך תופעה זו זמנית בלבד וחולפת לאחר גמר הטיפול. מחקרים עדכניים לא הראו עלייה בסיכון לסרטן השד עם טיפולי פיריון. מכל מקום, כדאי להתייעץ עם כירורג שד. בהצלחה
המשפט הזה מעורר עצב גדול: "מחקרים עדכניים לא הראו עלייה בסיכון לסרטן השד עם טיפולי פיריון". כל בת דעת יודעת שאין זה נכון. העלייה בשכיחות סרטן בנשים צעירות קשורה הדוקות לטיפולים ההורמונליים. אין ספק בכלל. מוטב לומר את האמת כי הרי ממילא כל אישה מחליטה לעבור את הטיפולים האלה - למרות הסיכון.