שאלה לגיניקולוג-אונקולוג
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני נמצאת בשלבי טיפול אחרונים בסרטן שד(הקרנות). בבירור גנטי התגלה שאני נושאת את המוטציה הגנטית (לסרטן שד ושחלה) ואני שוקלת לעבור כריתת שחלות מניעתית. שאלתי היא: האם למרות שבעברי שני ניתוחים קיסריים אני יכולה לעבור ניתוח כריתת שחלות דרך הטבור? או שאאלץ לעבור ניתוח מורכב יותר? בתודה מראש ש.
לש' שלום, בד"כ ניתוחים קיסריים לא גורמים להתפתחות הידבוקויית מרובות בחלל הבטן ולכן אין זה מפריע לניתוח לפרוסקופי (דרך הטבור). כמובן בכל ניתוח לפרוסקופי עלולה להיות הפרעה טכנית שתחייב מעבר לניתוח פתוח, אך המטרה במקרה שלך הוא לסיים הניתוח בדרך לפרוסקופית. נשאלת שאלה נוספת והיא האם את מועמדת לקחת טמוקסיפן לתקופה. אם כן יש לחשוב גם על גורל הרחם.