ניתוח למפקטומיה או כריתה מלאה?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בחודש נובמבר 2004 גיליתי גוש גדול בשד שמאל עם גרורות לשתי בלוטות לימפה בבית השחי. עברתי טיפולים כימותרפיים והגוש הצטמצם משמעותית. במקביל התגלה שאני נשאית BRCA2 . קיבלתי חוות דעת שונות לגבי הניתוח שעלי לעבור כעת. האונקולוג המטפל בי המליץ כעת על כריתה מלאה של השדיים ואילו הכירורג מוכן לבצע רק כריתה חלקית בטענה שלא מבצעים מניעה בזמן המחלה ועלי לדאוג כרגע רק לריפוי המחלה הנוכחית וכי כריתה ניתן לעשות מאוחר יותר. לטענתו זוהי דרך הטיפול המומלצת היום. אני זקוקה לחוות דעת נוספת.
שירה שלום, הנושא של כריתת שד מונעת בנשים הנושאות מוטציות ל BRCA שנוי במחלוקת. ככלל, הכיררוג צודק כי עדיף לסיים את הטיפול המחלה ואחרי שוך הסערה להחליט כיצד להמשיך על מנת למנוע את חזרתה. אין טעם בעצות דרך הפורום-הטוב ביותר הוא לפנות לעוד רופאים-בחרי כירורג בעל נסיון בתחום ואונקולוג והתיעצי עמם. כל החלטה שתקבלי תהיה לא פשוטה. בהצלחה, אבי ניסן