בדיקת הממוגרפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. אני בת 45 עשיתי בדיקת ממוגרפיה ולהלן התוצאה לגבי 2 השדיים. 1.מבנה רקמת השד הוא פיברוגלנדולארי בעיקרו.הריקמה הבלוטית סמיכה. 2.לא נראו גושים בריקמה הרכה. 3.נראו הסתיידויות עדינות מעטות.המראה שפיר מבחינה רנטגנית. 4.רקמה פברוגלנדולרית-תקינה. 5.צל העור והפטמה-תקינים. 6.צינוריות (DUCTS ) -תקינות. לאחר קבלת התשובות לממוגרפיה הופנתי לבדיקת אולראסאונד של השד והדבר מאוד מלחיץ אותי לאור הממצא שבסעיף 3. האם יש סיבה מיוחדת לדאגה????????? מה הכוונה בהסתיידויות עדינות מעטות??????? לתשובתכם אודה.
שלום סבי, קשה כמובן לענות מבלי לראות את הצילומים, אבל אני משערת שהסיבה לאולטרסאונד מקורה דווקא בסעיף 1 - הרקמה הבלוטית הסמיכה. זה מבנה שד שכיח מאוד בנשים צעירות (ו 45 לצורך העניין זה צעיר), והמשמעות היחידה היא שזה מקשה על הממוגרפיה לראות - ולכן משלימים עם בדיקת אולטרסאונד. ההסתיידויות לא נשמעות לי חשודות - ואולטרסאונד היא לא בדיקה טובה לבירור הסתיידויות , אבל כל זה במגבלות העובדה שלא ראיתי את הצילומים. תמיד אפשר לפנות לקבל חוות דעת נוספת של רנטגנולוג.