שאלה לד"ר גפן
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר גפן שלום מה דעתך על בדיקת מרקרים בסרטן שד האם אתה ממליץ לבצע בדיקת מרקרים ?
שלום רב, שאלתך הועברה ליועץ הפורום. אנו מקוות לתשובה בהקדם. בברכה, צוות אחת מנתשע
ליפה שלום- אחרי טיפול לסרטן שד ראשוני- ואין עדות בהדמיה או בדיקה גופנית לסרטן- כמעקב סטנדרטי אני לא ממליץ שימוש במרקרים. גם לא מומלץ על ידי האיגוד האונקולוגי האמריקאי. אין הוכחות שמעקב בסמנים במצב זה מעריך חיים. אני כן ממליץ על שימוש במרקרים כאשר מטפלים במחלה גרורתית לעזור הערכת יעילות של טיפול - וגם במקרא שבמשך מעקב יש סמפטומים או ממצאים בבדיקה גופנית שצריכים לעשות הערכה עליכם. ערב טוב.