סמנים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני שנתיים לאחר טפולים בסרטן- שד. רציתי לשאול האם יש משמעות לעליה מתמדת ב ca-15-3 עד ל- 29.7 , ומה בדיוק מראה סמן זה. תודה, נועה
לנועה שלום- CA15-3 הוא חלבון בדם שיכול להיות גבוה מרגיל במספר מחלות ממאירות, במיוחד סרטן שד, וגם יכול לעלות מסיבות בלתי מסבירות. אבל- הרבה פעמים יש גרורות מסרטן שד והCA15-3 לא עולה. השימוש בCA15-3 הוא במחלה גרורתית ידועה כאשר יש קושי לקמת את המחלה בהדמיה- אז הסמן עוזר לנו לדעת אם טיפול עוזר או לא. CA15-3 לא עוזר בגילוי מוקדם של סרטן שד כי בדרך כלל גידול רק בשד לא גורם לעליה בCA 15-3 . לא הייתי משנה תוכנית מעקב הרגיל עקב הCA15-3 שלך אלא אם כן יש לך סמפטומים או סימנים חדשים בבדיקה גופנית. תמשיכי מעקב רגיל לפי המלצות הרופא שלך. צהרים טובים
דר. גפן שלום, תודה על התשובה העניינית והמפורטת. בנוסף ל CA 15-3 שעלה עד לגבול העליון של הנורמה, נמצא בבדיקת דם, קלציום גבוה מהנורמה - 10.65 . רופא המשפחה טען שלעיתים זה יכול להעיד על גרורה בעצמות. מה דעתך בעניין, ואיך אפשר לאמת או לשלול? די מודאגת, נועה.