שאלה למומחים...
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי כריתה מלאה והקרנות . לפני ההקרנות נאמר לי ע"י האונקולוג שלא תהיה בעיה לעשות שחזור בעתיד... ובפגישה עם הכרורג שניתח אותי (אשר אינו פלסטיקאי) נאמר לי שיש סיכוי גבוה לכך שהשתל ידחה... השאלה שלי היא האם הריקמה לא מתחדשת לאחר ההקרנות...? והאם באמת האופציה לשתל היא בלתי אפשרית לנשים שעברו קרינה ? תודה, אלונה.
לאלונה שלום, לאחר ההקרנות עור בית החזה נהיה נוקשה וכלי הדם הקטנים שבו נפגעים. הדבר גורם לכך שהעור יאבד חלק מהאלסטיות שלו ולא יתרחב בצורה מספקת - שהיא הדרישה הבסיסית לשחזור בעזרת תותבות. ניתן כמובן להשתמש בתותבת בשילוב שריר מהגב או בשומן עם או בלי שרירי מהבטן ליצור שד במיקרים אלו. בהצלחה ד"ר דין עד-אל