ממצא בממוגרפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, אני בת 50, והיום עשיתי בדיקת ממוגרפיה שתוצאתה היתה: "ממצא לא מוגדר, יתכן אתי". נשלחתי לרופא לאיבחון. מה המשמעות של הפיענוח?
שלום שרון, אני מנחה שנפלה טעות והיה צריך להיות "ייתכן שאתי" ולא "אתי", ובמילים פשוטות זה אומר שזה ממצא שחשוד כגידול. חשוב לזכור שעד חצי מהממצאים החשודים מתבררים אחרי ביופסיה כשפירים, כלומר לא סרטניים, אבל הדרך היחידה לדעת בוודאות היא על ידי ביופסיה. עוד טיפ: אם את מודאגת והתור לרופא נקבע לעוד הרבה זמן - תתקשרי ותבקשי להקדים ותסבירי למה - ברוב המקומות יגלו התחשבות למצבך ויסכמו להקדים את התור.