כימותרפיה וחיסונים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
1. האם טיפול כימותרפי משפיע על תוקפם של החיסונים שקיבלנו במהלך החיים (כמו למשל, צהבת, אדמת, שפעת...)? 2. תוך כמה זמן מסיום קבלת הטיפולים הכימותרפיים מערכת החיסון חוזרת לקדמותה מבחינת יכולתה להתמודד עם נגיפים ווירוסים?
לנטע שלום- רוב הטיפולים הכימותרפיים וכמאט הכל בשימוש בטיפול בסרטן שד יש השפעה מועטה על חסינות והגנה נגד נגיפים. הבעיה העיקרית היא ירידה בכדוריות הלבנות שגורם ליותר נתיה לזיהומים מחידקים- בדרך כלל אותם החידקים שיש לרובינו באופן טבעי במעי הגס. יכול להיות שבגלל חולשה כללית שטיפול כימי יכול לגרום יש קצת יותר נתייה להיות חולה מנגיפים. בנוסף- אם מישהו כבר נושא את הנגיף להפטיטיס (צהבת)- אז כימותרפיה יכול להפעיל אותו וגורם למחלה צהבת פעילה. כימותרפיה לא צריך להוריד באופן משמעותי את תוקף החיסונים שכבר קיבלת. ערב טוב