שאלה לרופא/צוות רפואי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשנות השלושים המוקדמות. מהו שד המוגדר כ - MASTOPATHY ? מה זה אומר? האם מצריך מעקב קבוע בשל כך? עלי לציין כי שני השדיים הוגדרו כך ע"י הכירורג. נשלחתי לממוגרפיה+אולטרסאונד. תודה
לסיוון שלום מסטופתיה הנה ביטוי הבא לתאר שד עם שינויים ציסטיים ופיברוטיים שפירים. כתוצאה משינויים אלו יש תחושה גושית במישוש השד. שינויים מסטופתיים קיימים, במידה זו או אחרת אצל למעלה מ - 90% מהנשים. מסטופתיה אינה כרוכה, לעצמה, בסיכון יתר לסרטן השד. הבעייה היחידה היא בכך שכאשר היא מאסיבית קשה יותר לכירורג לבדוק ולאבחן את השד. יש לי ספק רב אם הממוגרפיה תהיה רבת תועלת בגילך הצעיר. יש לשקול הכדאיות לפי גורמי הסיכון האחרים שלך ולפי ממצאי הבדיקה הידנית. אולטראסאונד יוכל לאמר אם יש גוש סולידי או ציסטה מוגדרת. דר' חיים גוטמן