סרטן שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם הסיכוי לצאת מגידול ממאיר בשד בגודל 10 ס"מ, למרות שבטיפולים כימיים הוא לא נעשה קטן. האם בניתוח שאחרי הטיפולים יש סיכוי שיעלם. האם בגודל כזה קיימת מציאות שזה לא עבר לבלוטות, במיוחד לבלוטת הזקיף
שלום ארים, סיכויי ההחלמה מסרטן השד תלויים בגודל הגידול, בסוג שלו, במעורבות של בלוטות, בנוכחות רצפטורים להורמונים, בגיל החולה ועוד, כך שכדי לתת הערכה לגבי סיכויי החלמה צריך לדעת את כל הנתונים הללו. הסיכון למעורבות של בלוטות עולה ככל שהגידול גדול יותר, אבל אפילו ב 10 ס"מ אני מניחה שיכול להיות שבלוטות לא מעורבות, או שרק 2-3 בלוטות נגועות ולא יותר. אני לא חושבת שביופסיה של בלוטת הזקיף באה בחשבון בגידול של 10 ס"מ. בשורה התחתונה: כל זמן שאין גרורות באיברים מרוחקים (ריאות, עצמות, כבד) - בהחלט יש סיכויים להבריא.