הורמונים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
יש לי התקן מירנה המכיל הורמונים (פרוגסטרון) מאז שהתקנתי את הטבעת לפני כ-10 חודשים אני חשה כאבים בשתי השדיים. ביצעתי בדיקת ממוגרפיה ואולטרסואנד שד לפני יומיים - הבדיקה תקינה לחלוטין. (בשל סיפור של סרטן שד במשפחה קירבה ראשונה). שאלתי היא האם ההתקן יכול לגרום חלילה לסרטן שד בעתיד?
לטל. לא. ההתקן בטוח ואינו מגביר את הסיכון לסרטן השד. הכאבים בשדיים יכולים להיות עקב ההתקן, כי כמות מזערית של הורמון הפרוגסטרון, שההתקן מכיל, יכולה לעבור לגוף. אך בדרך כלל הגודש בשדיים חולף תוך זמן קצר.