אולטרסאונד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
האם ניתן להיסתפק בבדיקת אולטרסאונד בלבד לבדיקת שד ללא ממוגרפיה? (שמעתי שהממוגרפיה עלולה לגרום לסרטן עקב הקרינה). שאלה נוספת: האם בבדיקת אולטרסאונד בטן אפשר לאתר גידולים? (כבד וכו).
שלום שיר, בדיקת אולטרסאונד אינה מהווה תחליף לממוגרפיה - לכל היותר תוספת. אין הוכחות מוצקות לכך שקרינה ממוגרפיה עשויה לגרום לסרטן - בוודאי לא בנשים שנחשפות בגיל מבוגר, ובכל מקרה התועלת מאבחון מוקדם עולה על הסיכון. אולטרסאונד בטן היא בדיקה שאכן יכולה לאבחן גידולים.