התייעצות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני כרגע מטופלת בכימוטרפיה אחרי למפקטומי.שאלתי היא האם מומלץ יהיה בעתיד לעבור ניתוח של כריתת השחלות למניעה או האם יש צורך לעשות בדיקה גנטית. במשפחה אצלינו לא היו מיקרים של סרטן שד או שחלות
הייתי ממליצה לך על הבדיקה הגנטית בכל מקרה, דרך אגב אני גם בעד הוצאת רחם ושחלות כמובן תלוי בגיל ותשובת הבדיקה בהצלחה
אורית יקרה, בדרך כלל לא נהוג לבצע כריתת שחלות מונעת באופן שגרתי. אם סרטן השד הוא על רקע גנטי ההמלצה יכולה להשתנות. לגבי בצוע בדיקה גנטית הדבר תלוי בגילך בזמן האבחנה, מוצא וסיפור משפחתי. ככלל אצל נשים שאובחנו בגיל צעיר גם ללא סיפור משפחתי מומלץ לבצע יעוץ גנטי. בברכה ד"ר בן-ברוך