כריתה אחרי למפקטומי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום עברתי למפקטומי (כריתה חלקית)האם חזרה של הסרטן באותו שד או בשד השני בהכרח מובילה למסטקטומי(כריתה מלאה) מאחר ואי אפשר לעבור הקרנות פעמיים. בברכה אורית
לקריאה נוספת והעמקה
אורית יקרה, יש להפריד בין השנות בשד מטופל לאחר ניתוח וקרינה לבין גידול בשד השני. באם יש השנות בשד המטופל בדרך כלל הטיפול הוא כריתת שד, אך כל מיקרה נידון לגופו לפי מאפיני ההשנות. באם יש גידול חדש בשד השני הוא מטופל לפי מאפייניו ואם ניתן לבצע למפקטומיה וקרינה אז עושים זאת. לא נהוג להקרין את אותו אזור פעמיים, אך בהחלט ניתן להקרין את שני השדיים. בברכה ד"ר בן-ברוך