שאלה לאיש רפואה מקצועי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בת 56 ונמצאת במעקב של מכון השד מספר שנים(לפני 6 שנים עברתי ניתוח בו הסירו גוש לא ממאיר מהשד הימני שלי) כאמור מאז אני נמצאת במעקב רפואי ומבצעת ממוגרפיה אחת לשנה. לפני שנה במהלך בדיקה שגרתית מיששה הרופאה בלוטת לימפה מוגדלת בבית השחי השמאלי, בצעתי בדיקת אולטרסאונד פעמיים ,כמו כן נבדקתי 3 פעמים במשך השנה הזו(בדיקת רופא),לדברי הרופאה אין כל שינוי בגודל הבלוטה ולכן אין סיבה לדאגה. אני מודאגת בכל זאת ,האם ייתכן מצב בו תהיה בלוטה מוגדלת במשך תקופה כל כך ארוכה? האם עלי לבדוק זאת יותר לעומק? תודה על תשומת הלב ת
שלום גלית, בעיקרון בלוטת לימפה יחידה שלא משתנה במעקב של שנה לא נשמע כמו משהו מדאיג. מובן שאי אפשר לקבוע מבלי לבדוק אותך ולראות את תוצאות הבדיקות, אבל אצל נשים רזות מאוד, למשל, אפשר הרבה פעמים למשש בלוטות לימפה בבית השחי, וזה חסר משמעות. אם את מודאגת את יכולה תמיד לפנות לקבל חוות דעת שניה.