שאלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מבדיקה שיגרתית של ממוגרפיה, לאמא שלי (59) נאמר כי כנראה יש לה הסתיידות באיזור הפיטמה ולפיכך היא מוזמנת לעשות ממוגרפיה נוספת למעקב.כמו כן נאמר לה על סמך הבדיקה הראשונית שזוהי תופעה שפירה. ברצוני לדעת ממה נובעת הסתיידות ומה זה אומר בכלל? תודה
שלום ד' שאלתך הועברה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
ד שלום הסתיידויות הן משקעי סידן זעירים שמופיעים בשד במצבים שפירים (לא סרטניים) וגם במצבים של גידולים סרטניים. בד"כ המראה בצילום מכוון לאופי הממצא - שפיר או ממאיר. במידה והחשד לממצא ממאיר נמוך והוחלט לכן לא לקחת דגימת ריקמה ע"י החדרת מחט לשד, מקובל לבצע צילום נוסף אחר מספר חודשים לביקורת. בברכה ד"ר משה כרמון