רצפטורים בסרטן השד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר, מדוע טיפול באמצעות טמוקסיפן לסרטן שד עם רצפטורים חיוביים לאסטרוגן יותר יעיל בנשים פוסטמנופאוזליות מאשר בנשים פרהמנופאוזליות? תודה עדנה
שלום עדנה, שאלתך נשלחה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
כי טמוכסיפן נועד לבלום את הגישה של הורמון האסטרוגן לתאי השד, בכדי למנוע את התרבות התאים הממאירים. כמות האסטרוגן בגיל המעבר היא אפסית ולכן טמוכסיפן יכול למנוע מכמות זעירה זו להגיע לתאים. לעמת זאת, לפני גיל המעבר יש כמות גדולה של אסטרוגן ולכן התרופה לא יכולה למנוע זאת. מסיבה זו נהוג להוסיף לטיפול עם טמוכיפן אצל נשים לפני גיל המעבר זריקות זלודקס. זריקות אלו משתקות את פעילות השחלות ובכך מונעות ייצור אסטרוגן ובכך יוצרות מצב הורמונלי דומה לזה הקיים באופן טבעי בגיל המעבר. דומה
אם המחזור פסק עם קבלת האדריאמיצין האם גם אז נותנים זריות?