גוש בסד - סטטיסטיקה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מי יודע מה השכיחות של גידולים שפירים בשד בגיל 49 ומה ההתפלגות שלהם: כלומר כמה מהגושים שמתגלים הם ציסטות כמה פיברואדנמה וכמה סרטן?
שלום דנית, 80% מהגידולים המתגלים בשד הם שפירים. ללא התייחסות לגיל או סוג. בברכה, צוות אחת מתשע
אני מודעת לנתון זה אך שאלתי שאלה שונה. זה ידוע שהסיכוי שגידול יהיה סרטני עולה עם הגיל. רציתי לדעת מה קורה כאשר מגלים גוש בגיל סביבות ה-50.
גיל 49 הוא גיל ביניים. שיעור הממאירויות מתחיל לעלות. ציסטות יש ל - 90% מהנשים, כך שלכשעצמו, זה לא משנה. בגילך גוש כזה צריך לעבור הערכה מלאה, ובסבירות גבוהה הסרה כירורגית. דר' חיים גוטמן כירורג אונקולוגי